ویدئو| پیکر هشتمین جانباخته سیل در خراسان رضوی پیدا شد فرماندار نیشابور: تا کنون هیچ خسارت جانی ناشی از سیل گزارش نشده است| برآورد خسارت ۲ هزار و ۸۷۰ میلیارد ریالی در این شهرستان (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعلام محور‌های مسدود در خراسان رضوی (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) کنترل کامل انتظامی و امنیتی در منطقه سیل زده سیدی مشهد (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) قصاص؛ مجازات تصادف فوتی بدون گواهینامه است؟ شاهدان دروغگو در دادگاه| آیا مجازات شهادت کذب بازدارنده است؟ بارش شدید باران در شهر‌های خراسان رضوی | محور درگز-کلات مسدود شد افزایش ۳ برابری بارش‌های مشهد نسبت به سال گذشته| آب سد‌های مشهد ۶ درصد افزایش یافت (۲۷ اردیبهشت) اکران تصاویر مشاهیر به مناسبت دهه ادب و حماسه در مشهد خسارت سیلاب به بدنه و لایه‌های زیرین محوطه تاریخی یاریم تپه درگز (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) آغاز بارش شدید باران در خراسان رضوی | احتمال سیلابی شدن مجدد مسیرها (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) سردردهای میگرنی دومین عامل ناتوانی بشر در جهان است| عضویت ایران در انجمن جهانی سردرد تعطیلی محور‌های گردشگری، تفریحی و بوم‌گردی مشهد تا روز دوشنبه هشدار نارنجی هواشناسی در خصوص سیل در مشهد و ۱۸ شهر خراسان رضوی (۲۷ اردیبهشت) حضور ۱۵۰ گروه جهادی برای کمک به آسیب‌دیدگان سیل در خراسان‌رضوی ۵۰۶ سارق و مالخر در مشهد دستگیر شدند رژیم غذایی افراد باید متناسب با منطقه و فصلی که در آن قرار دارند، تنظیم شود بهترین مواد غذایی برای صبحانه؛ از این نوشیدنی غافل نشوید خوردن آبگوشت برای این افراد ضرر دارد بهترین مواد غذایی برای تغذیه بعد از تمرین ورزشی
سرخط خبرها

احساس درد در انگشتان دست و پا از علائم کلسترول بالاست

  • کد خبر: ۸۸۵۰۳
  • ۲۸ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۰
احساس درد در انگشتان دست و پا از علائم کلسترول بالاست
بدن برای ساخت سلول‌های سالم به کلسترول نیاز دارد، اما بالا رفتن میزان کلسترول خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی را افزایش می‌دهد.

به گزارش شهرآرانیوز، دردناک شدن انگشتان دست و پا یکی از نشانه هایی است که نباید ساده ازکنارش عبور کنید و با مشاهده آن حتما کلسترول خونتان را بررسی کنید؛ این نشانه ممکن است علامت بالا بودن کلسترول خون باشد.

به نقل از express، کلسترول بالا منجر به مسدود شدن عروق خونی می شود که نتیجه آن بروز حملات و سکته های قلبی است. همه افراد در برهه های مختلفی از عمر خود باید کلسترول خون خود را بررسی کنند. بالا بودن این شاخص در خون معمولا با مشاهده درد در در انگشتان دست و پا تظاهر می کند.

وجود این احساس درد می تواند نتیجه مستقیم تجمع کلسترول در خون باشد که باعث تشکیل لخته در عروق خونی پا و دست می شود. از دیگر نشانه هایی که می توان به بالا بودن میزان کلسترول خون ارتباط داد، احساس مور مور شدن انگشتان دست و پاست. وقفه هایی که در جریان خون به دلیل مسدود شدن عروق خونی ایجاد می شود، باعث بروز این احساس مور مور شدن می شود.

میزان بالای کلسترول در خون جریان خون را غلیظ کرده و همین امر روی جریان عادی خون در رشته های عصبی تأثیر گذاشته و باعث مور مور شدن اندام ها می شود. به گزارش سیناپرس، بالا بودن میزان کلسترول خون حتی می تواند باعث رشد چربی زیر پوست شود. این عارضه که به آن «گزانتوما» اطلاق می شود، می تواند روی پاها و دست ها از جمله انگشتان دست و پا ظاهر شود.

ابعاد این توده ها می تواند از کوچکی یک سر سوزن گرفته تا بزرگی به حبه انگور متفاوت باشد. این توده ها شبیه یک برآمدگی در زیر پوست هستند که گاهی به رنگ زرد یا نارنجی خودنمایی می کنند. این توده ها اغلب بدون درد هستند و برهی از آنها در هنگام لمس حساس شده و حتی خارش پیدا می کنند.

این توده ها ممکن است روی باسن، زانوها یا آرنج نیز ظاهر شوند یا به صورت دسته ای یا ایستاده قرار گیرند.  برای تشخیص آن معمولا پزشکان از توده نمونه برداری می کنند. پزشکان توصیه می کنند که افراد با رعایت تغذیه سالم و فعالیت بدنی مداوم شانس افزایش کلسترول خون را کاهش دهند. 

منبع: سیناپرس

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->